zaterdag 16 februari 2013

Wagenspanner en Rammelaar


 Deze hippe wagenspanner en rammelaar wilde ik toch even graag laten zien.


Is het geen mooie kleurencombinatie. En met dat zilver supervrolijk! Vooral als de zon een beetje schijnt.




Deze mooie kleuren garen (behalve het zilver) zijn nu ook verkrijgbaar in mijn webwinkel! Het is katoen van Catania. Heel fijn om mee te haken en heeft een mooie, lichte glans!
Nu is alles aanwezig om direkt lekker aan de slag te kunnen met mijn patronen!

15 opmerkingen:

  1. Hartstikke mooi! Ben nu zelf ook bezig een wagenspanner te maken, heb een hele tijd geleden het patroontje bij je gekocht. Ik krijg alleen het snaveltje niet zo mooi als die van jou, het wordt geen 'ruitje'. Kan je me nog een tip geven? Groetjes Angela (angie-zwolle.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Angela,

      Dankjewel!
      Ik probeerde te reageren op je blog, maar wordt er steeds af gegooid. Er is een probleem met de pagina blijkbaar...
      Het is even uitproberen en oefenen met het snaveltje.
      Ik werk hem ook nog wat bij, als hij er op zit, totdat het me zint. Bijvoorbeeld de punten extra vast te zetten door de draad door twee lusjes te halen o.i.d.

      Groetjes Tamara.

      Verwijderen
  2. Mooie kleurencombinaties! Heel schattig..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw! Wat mooi gemaakt! We zijn er erg blij mee :)
    Groetjes, Emil en Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hola amigas del crochet

    les dejo una pagina amiga donde pueden descragar revistas de crochet gratis, la pagina es actualizada casi todos los dias.

    http://www.evavision.cl/revistas.html.

    Saludos desde Chile

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wow! I adore owls and the color GREEN, yay! This is absolutely wonderful work that you do. I am so glad to have found your blog and look forward to visiting.

    Your newest follower,
    Birgitta

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Tamara,

    Inmiddels is op 1 juni jl. onze dochter Guusje geboren. Ik wil je hierbij even laten weten dat Guusje heel veel plezier van de wagenspanner en rammelaar heeft!!

    Hartelijke groet, Tamara en Emil

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!
    En wat leuk om te horen!!!
    Dankjulliewel voor het berichtje!

    Groetjes Tamara.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi... ik heb uiltjes gehaakt voor een wagenspanner maar vroeg me af hoe ik ze aan elkaar maak en het elastiek bevestig... Heb je een tip voor mij. En welke lengte moet het elastiek zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo,
    Ik gebruik zelf een meter elastiek, omdat het voor anderen is. Dan kunnen ze het zelf op maat maken. Ik trek de elastiek met een gewone metalen haaknaald door de uiltjes. eerst de haaknaald erdoor, boven de vleugeltjes, en dahet elastiek naar binnen erdoor trekken. Best een zwaar klusje ;-). Voor de aan de wagen gebruik ik speenclips en die houd ik op de plek met koordstoppers. Deze dingen kun je wel in mijn webwinkel vinden; www.matawisfavorites.nl.
    Groetjes Tamara.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dank je. Ik denk dat ik hier wel wat mee kan. Speenclips had ik al gekocht. Ik zat alleen erg te tobben met hoe te bevestigen.... Groetjes, Ruth

    BeantwoordenVerwijderen