zaterdag 3 december 2016

kerstcraftkit

Hebben jullie de leuke kerstcraftkit al gezien?



Ik ben er mee aan de slag gegaan en heb deze biblejournaling- voorbeelden gemaakt.


Ik wilde met deze voorbeelden laten zien, dat biblejournalen niet moeilijk hoeft te zijn. Ook al heb je helemaal geen ervaring. Er is natuurlijk nog veel meer mogelijk met de mooie sjablonen en mooie items in het boekje om uit te knippen. In het boekje zelf staan ook voorbeelden. Je kan natuurlijk in plaats van in een schrijfbijbel ook in een schriftje aan de gang.


  • Jesaja 9:5-6 

Een kind is ons geboren, een zoon is ons gegeven; de heerschappij rust op zijn schouders. Deze namen zal hij dragen: Wonderbare raadsman, Goddelijke held, Eeuwige vader, Vredevorst. Groot is zijn heerschappij, aan de vrede zal geen einde komen. Davids troon en rijk zijn erop gebouwd, ze staan vast, in recht en gerechtigheid, van nu tot in eeuwigheid.

Ik vind de namen geweldig mooi en wilde deze graag uitvergroten.
Ik heb een reepje uit het inpakpapier geknipt, op een stukje vellum heb ik de namen van Jezus geschreven en vastgeplakt met washitape.





  • Lukas 2:14

Hier heb ik eerst een sjabloon achter de pagina gelegd (ik heb er twee gebruikt trouwens) en overgenomen met potlood. Hier ben ik dun (het lijkt op de foto heel dicht, maar het is echt maar een dun laagje) met acrylverf overheen gegaan. Dit heb ik met een oud pasje er over geschraapt. Ik heb donkerblauw en goud gebruikt, omdat ik het engelenkoor in de nacht wilde weergeven. dit even goed laten drogen. Om het goud mooi uit te laten komen, ben ik eerst met witte acrylverf over het donkerblauw gegaan en daar het goud overheen. Anders valt het goud weg tegen het blauw en heb je alleen een glans. Doordat de verf dun is aangebracht zag ik het geschrevene er nog doorheen. Hierna heb ik met een witte gelpen de woorden nog overgeschreven. Nog wat verfspetters en gouden pailletten aangebracht.





  • Matheus 1:23


De engel komt hier Jozef vertellen over de zwangerschap van Maria en welke namen het Kind zal dragen.
Ik heb eerst het tekstje met potlood overgenomen, door het sjabloon onder de pagina te leggen. Daarna heb ik het met micronpennen overgetrokken. Hierna had ik een stukje washitape doormidden gescheurd en boven en onder de tekst geplakt. Zo wilde ik het laten. ;-). Maar de letters Immanuel had ik iets te vaak en ik denk te snel dikker gemaakt en doorgeprutst totdat ik het mooi genoeg vond. De pen was doorgebloed naar de achterkant. Dit is me niet eerder gebeurd, maar een goede leer voor de volgende keer. Niet weer zo doordoen, maar geduldig wachten tot het droog is, om het te verfraaien. Hierdoor is de volgende pagina geboren, waardoor ik hier toch ook weer verder ben gegaan ;-)


De sterretjes op de achterkant van Jozef en Maria schenen door de pagina. Dit vond ik niet zo mooi bij mijn eenvoudige pagina. Dus ben ik creatief gaan denken en heb ik een reepje inpakpapier uit de kit boven en onder de tekst geplakt. Heb ik de engel van het kerststalletje uitgeknipt (deze wilde ik toch niet maken) en opgeplakt. De washitape wilde ik bovenaan de pagina nog een keer terug laten komen en ik heb het rondje met Jezus erin uit het boekje geknipt en opgeplakt. Uiteindelijk vind ik het erg leuk geworden zo!







  • Matheus 2:9-11

Ik zocht hier dus eigenlijk een manier om mijn 'foutje' te herstellen. De wijzen kwamen hier in de stal. Ze knielden neer voor Jezus en bewezen Hem eer. Dus ik heb het tafereel van Jozef, Maria en Jezus uitgeknipt en opgeplakt. De kroontjes bovenaan de pagina staan voor de wijzen, die eer bewijzen. Mooi opgelost toch!

Zo zie je maar, dat een foutje niet het einde van de wereld is! En uiteindelijk moest ik nog even extra creatief denken ook. Ik vind het eigenlijk wel heel mooi hoe dat werkt!






Het is een erg leuk pakketje! En er is nog meer materiaal om mee te journalen of om nog leuke kadolabels of kaartjes mee te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten