donderdag 13 september 2012

Bericht uit Kenia!!!

Deze week heb ik bericht gekregen van Compassion.
Er is een brief gekomen van het project in Kenia! Wat een geweldig nieuws weer!!!
Ik kan er nog niet over uit... Ze hebben weer zoveel kunnen doen, mede dankzij jullie bestellingen!!!
Ze schreven wat ze tot nu toe allemaal hebben kunnen doen en hoe ontzettend dankbaar ze zijn voor de giften .
 
Eerst een foto van de boekenkast, die ze de vorige keer al hadden aangeschaft (zie hier), maar met de opmerking, dat hij goed gebruikt wordt en nog in zeer goede conditie is! (Klik op de foto's om ze wat groter te kunnen zien)

 
 
Dan een foto van een mooi nieuw raam voor het kantoor.

Ze hadden als project het plan, om permanente klaslokalen te maken. Ze hebben er maar een paar en die zijn gemaakt met modder. Zo zijn ze begonnen met een constructie voor drie klaslokalen! Elke maand hebben ze met de giften weer nieuwe materialen kunnen kopen om weer verder te bouwen.
Hier de beginfase.

Hier wordt de eerste ijzeren dakplaat geplaatst.

En zo staat het er nu voor. Er staan drie mooie klaslokalen, met de vloeren ook al gedaan.

Ook hebben ze de vloeren en de muren van de keuken en voedselopslagruimte kunnen pleisteren.
De lokale kerk was ook bezig met een uitbouw en die heeft het project kunnen steunen door de kerk tien ijzeren dakplaten te geven.
Ze schrijven, dat ze niet kunnen wachten tot het klaar is en het officieel kunnen openen in onze naam.
 
Hoe geweldig is dit allemaal!!! Kippenvel krijg ik er van! Ik was zo ontroerd toen ik dit allemaal las en zag. Wat een zegen, dat je zoveel mag betekenen voor de mensen daar!!!
 
 
 

14 opmerkingen:

  1. Mag ik samen met jou ontroerd zijn? Ik vind dit zo geweldig.Nou weet je ook waar je het voor doet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat geweldig! Je hebt echt een goed doel! Wij hebben zelf 3 sponsorkindjes van Compassion. Daar geniet ik echt van! Het is zo fijn om brieven te krijgen!

    Ga zo door!
    Groetjes Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om te zien dat het goed terecht komt!
    Geweldig toch!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat gaaf! Mooi uitgebreid verslag :)

    Groetjes, Saskia
    http://sas--kia.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, Tamara! Wat prachtig!
    Nu weet iedereen weer waar we het voor doen!

    Liefs, San

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi bericht!
    Ga zo door, Tamara!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig nieuws! Leuk, Tamara, dat jij je hier zo voor inzet en je leuke patronen voor dit goede doel verkoopt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het zo mooi voor je dat ze dit allemaal hebben kunnen doen door jouw inzet. Geweldig! Ik zag gister al aan je wat het met je doet. ik ben supertrots op je. Liefs Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Tamara,
    Wat een super goede berichten!
    Ben heel blij voor jou en vooral ook voor de mensen daar.
    Heerlijk he als je iets voor je medemens kunt betekenen.
    Ik ken het gevoel uit ervaring als ambassadrice voor de stichting help flores ( www.helpflores.com )
    We hebben een boekenproject afgerond en er zijn nu heel veel kindjes blij met schoolboeken op het eiland.
    Zo mooi om foto s te zien van boeken sjouwende kindjes!
    Heel veel succes!
    Liefs,
    Corien.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hey! Ik heb je genomineerd voor de Liebster Award! De details kan je vinden op mijn blog:
    http://sarahscreacorner.blogspot.be

    Groetjes
    Sarah

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow, wat geweldig om te zien!! Je huis ziet er trouwens ook super uit zeg!! Heerlijk lijkt me dat, alles weer een verfje! Ik ga je pinterest eens gauw bekijken ;-)
    liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi,

    Ik kwam via wat rondsurfen op je pagina terecht. Superleuk!! Van zulke blogs word ik altijd erg blij als creatieveling. Nu wilde ik ook even op je pagina met patronen snuffelen, maar deze doet het niet. Klopt dit?
    Groetjes!
    p.s. Je staat onder mijn favorieten!

    BeantwoordenVerwijderen