vrijdag 29 augustus 2014

Eindelijk weer!

Eindelijk...eindelijk laat ik weer eens iets van me horen... #bloos
 
Het was een zeer heftige tijd. Eerst revalidatie, toen kwam er helaas van alles, waardoor ik weer veel te veel over mijn grenzen ben gegaan en het weer moeizaam opkrabbelen was.
Maar ik ben er weer! De vakantie heeft me goed gedaan. Heerlijk 3 weken niks moeten! En ik ben een beetje boel overgeïnspireerd geraakt ;-).
 
Ik ben voor de vakantie gaan zoeken, wat ik dan graag wilde gaan proberen te maken. Ik wilde graag Phildar Coton 4 gaan proberen en wilde er in ieder geval een mooie tablethoes mee maken. En toen zag ik een v-stitch dekentje op Annemarie's Haakblog en was verkocht. Wat mooi! Dat wilde ik ook proberen.
 
En hier is dan mijn tablethoes!
 
 
Met een prachtige vos er op geborduurd. De prachtige knopen heb ik in een leuk winkeltje in Baarle-Hertog gevonden. De vos heb ik naar aanleiding van een Hama-figuurtje op Pinterest geborduurd.
 
En zo leuk! Mijn eerste dekentje!
 
 
Hij is gehaakt met Phildar Coton 4 en ongeveer 60 x80 cm groot geworden. De kleuren zijn; giraffe, tournesol, piscine, ecru, craie, poudre, menthe, minerai.
Ik heb van elke kleur een hele bol gebruikt en van ecru extra, om de rand te maken. Dit zijn allemaal halve stokjes geworden. En wat een heerlijke steek om te haken, die V-Stitch! Gaat heel relaxed.
 
Het was heerlijk om te merken, dat dit heel goed ging! En daardoor zijn de remmen los!!! Ideeën te over. Ik moet nu alleen een beetje oppassen om ook hier in grenzen te hanteren en dat is best lastig ;-)
 
Deze Uilen heb ik ook nog gemaakt.
 
 
Om het verschil uit te proberen tussen Phildar Coton 3 en Phildar Coton 4.
Ik ben overtuigd geraakt. Binnenkort hierover meer.
Maar ik ben helaas ook overtuigd geraakt, dat amigurumi's haken voor mij niet meer is weggelegd. Helaas... Het lukt, maar het is veel te zwaar...
 
Dus ik ga over een ander boeg!
Maar dat is ook heeeeel erg leuk!!! Morgen laat ik nog iets zien wat ik gister heb afgemaakt.
Weer een eerste iets. In dat winkeltje in Baarle-Hertog kwam ik namelijk ook een heel mooi garen tegen, waar ik toch echt wat mee moest maken.
 
Tot morgen!

10 opmerkingen:

  1. Hallo Tamara,
    Toeval? Eerlijk, ik heb deze week nog aan je gedacht en vroeg mij af of het wel goed gaat met je. Die vraag heb je vandaag beantwoord. Fijn dat je toch weer bent opgeknapt en het haken van wat grotere projecten je goed afgaat. Jammer van de amigurumi's.
    Het dekentje is gaaf! Onze zoon zei vanavond nog, dat ik toch maar weer iets moest gaan haken, veel te lang geleden. Misschien pak ik het wel op en ga de v-stitch eens proberen?
    Ben benieuwd wat je ons nog meer laat zien.
    Groetjes, en fijn dat je weer terug bent in blogland!
    Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lief berichtje, Judith. Dankjewel!
    Ik zou het zeker proberen. Echt een hele leuke steek. Ik ga er ook zeker nog eens mee aan de gang.
    Groetjes Tamara.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn om weer wat van je te lezen en natuurlijk ook om je creaties te mogen bewonderen! Spijtig dat je merkt dat je niet alles meer kunt doen wat je graag zou willen, maar gelukkig ga je niet bij de pakken neer zitten en heb je al voor alternatieven gezorgd ;-) ik ben heel benieuwd wat je nog te showen hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goeiemorgen lieverd,
    Wat fijn weer n blogbericht van jou!!!
    En wat heb je mooie dingen gemaakt!
    Je ipadhoes vind ik echt prachtig.
    De v-stitch ziet er ook mooi uit met n prachtig resultaat in een dekentje!
    Fijn om te merken dat je weer bezig bent met dingen die je goed doen.
    Pas goed op jezelf! JIJ bent belangrijk. .
    Liefs en fijn weekend, Corien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo fijn dat je iets hebt gevonden wat gewoon lukt. Ik ben heel nieuwsgierig wat je gaat maken met het mooie garen. Geniet ervan. Liefs Carla

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt heel fijn!!! Genieten doe ik zeker!
      Jij hebt het al gezien gister ;-)
      Liefs Tamara.

      Verwijderen
  6. Hallo! Je tablethoes is werkelijk GEWELDIG! En je dekentje is ook al zo leuk<3 Goed om te zien dat het weer wat beter met je gaat, je niet blijft hangen in de dingen die niet meer kunnen en gaan, maar dat je nieuwe uitdagingen blijft zoeken! Wens je alle goeds en dat je maar veel mooie dingen mag blijven maken! Lieve groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen