zaterdag 30 augustus 2014

Herfstige Sjaal

En hier is hij dan! Mijn allereerste zelfgehaakte sjaal!
 
 
Wat close-up's.
 
 
Als je ook zoiets wilt maken;
Hij is gemaakt met allemaal gewone granny squares. Want ik vond het garen zo prachtig, dat ik vond dat het eigenlijk verder niks nodig had. En zo werd hij toch ook lekker warm, ondanks dat het dun garen is.
Het garen is Katia Jaipur, nr 203. En ik heb gehaakt met naald 4.
Ik heb een punt aan de voorkant en twee lange stroken van 2 granny's tegen elkaar gemaakt. En aan het eind 2 halve granny's. Ook aan de voorkant had ik 2 halve granny's nodig.
Alles is omhaakt met vasten, daarna stokjes en als laatste de onderkant van de sjaal met een randje van,*In 1 stokje van de vorige toer, 2st, 3l, 1v in de 3e losse vanaf de haaknaald (picot), 2st, dan 2 stokjes van de vorige toer overslaan* en dan tussen de * herhalen. De bovenkant van de sjaal weer met een randje vasten.
Ik had uiteindelijk 5 bolletjes nodig. De laatste is lang niet op.
 
Een nieuw Project!
 
 
Ondertussen ben ik ook begonnen aan een lekkere deken voor bij ons in huis. Met het prachtige, fijne garen; Scheepjes Stonewashed. 
De deken past straks mooi bij onze kussens. Die staan een aantal blogberichten hieronder op de foto. Deed me gelijk weer herinneren aan de African Flowers, die ik aan het maken was. Daar ben ik nog niet verder mee gekomen. Dus nog een projectje! ;-)
Voor de deken gebruik ik het patroon uit het boek; Haken en Kleur, van Saskia Laan en Claire Boeter. Geweldig leuke blogs om te volgen trouwens!
Het is een heerlijk, ontspannen patroon!
 
Mocht je het nu leuk vinden om af en toe eens wat kleine update'jes van me te zien. Af en toe plaats ik ook wat op Instagram. Erg gezellig, als jullie me daar ook willen volgen! 
 
En even erg leuk om te vertellen.
Vandaag viel het mooie blad Jente bij ons op de mat. En wij (onze webwinkel Matawi's Favorites) staan op Lifestyle-Pagina! Met de Paddenstoel-Ballenbaan.
Zo leuk!!! 
 
Fijn weekend verder allemaal!

3 opmerkingen:

  1. Mooie sjaal!
    De deken wordt ook super; fijn dat deze projecten wel lukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie sjaal Tamara en wat leuk je weer te lezen! Je gaat weer als een speer :-)
    Ook ik ben na twee jaar weer terug (voorheen De Haakmand) alleen nu op een nieuw blog marshobbycorner.blogspot.nl
    Jij ook een goed weekend verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi, wat een geweldige mooie kleuren combi van je sjaal en een erg leuke blog. Ik volg je meteen en heb je blog aan mijn favo lijst op mijn blog gezet.
    www.dianaswereld.nl

    Groetjes
    Diana

    BeantwoordenVerwijderen