zondag 30 augustus 2015

En dan Bible journaling!

En dan Blog 3! Nog iets nieuws!

Ook dit maakt deel uit van het bijzondere verhaal, waar ik het over had in mijn vorige blog. 

Ik werd al een tijdje door God gewezen op het feit, dat ik meer met Zijn Woord bezig moet zijn. Ik praat veel met Hem en luister graag naar mooie liederen en zing graag, maar lezen schoot er toch vaak bij in. Mede door concentratiegebrek en gewoon te moe zijn. Ik sloeg het gewoonweg niet op. Je probeert het weer een poos, je houdt het even vol en dan verzand het weer. Je kent het vast wel.

Tot ik op een gegeven moment "toevallig" op YouTube op filmpjes van Rebekah R. Jones stuitte. Ik ben verder gegaan naar haar site en ben op zoek gegaan naar hoe dit te kunnen gaan doen. Want dit was het! Dit zou voor mij DE manier zijn om met God's Woord bezig te zijn! 

Ik heb vorige week mijn eerste pagina gemaakt;
He will Lead and Provide!

Dit is aan de hand van de challenge van Rebekah. Je kan deze hier vinden. Dit was namelijk een heel bijzonder moment in de vakantie. De dag dat Rebekah haar nieuwe challenge zou posten, besloot ze dit niet te doen, want ze had het gevoel iets te moeten zeggen in plaats daarvan.

Dit stukje greep mij aan;

"...I saw a bridge being transported down the motorway. As I saw it, I felt like God said, He is giving people a bridge to walk over in this season. He is even bringing the bridge to you! If your life has had troubles in this season, it is time to get up and wlk over the bridge. This takes your cooperation, but He will provide the way..."

Rebekah's woorden kwamen precies op het juiste moment! God brengt me al tijden een brug. Alleen ik zag hem nog niet. Alles valt op zijn plaats! Het is tijd om op te staan, hem aan te pakken en over de lijn te stappen. Tijd voor het nieuwe seizoen! Best spannend, maar Hij zal leiden en voorzien!

Deze en mijn vorige blog met jullie delen is één van de eerste stappen, die ik "moet" zetten. Ik heb nooit zo veel persoonlijks gedeeld, maar wil dit nu toch gaan doen. Er zijn zo veel mensen in soortgelijke situaties als mij. En ik hoop op deze manier jullie te kunnen bemoedigen. Of aan te moedigen om hetzelfde te gaan doen!


Vers 20-23 Is zo prachtig. Hier staat dat God met mij de vijand zal verslaan. En alles wat mij eronder houdt om te zijn wie ik ben. Wie God wil dat ik ben en moet gaan doen. God heeft mij nodig!

Ik heb dit gemaakt met Derwent Inktense Pencils. De pagina heb ik 2x voorbehandeld met Liquitex matte gel medium.

De volgende heb ik afgelopen week gemaakt;
Stay soaked in the word of God and all will prosper!



Een vrouw op de Bible Journaling Community op facebook deelde dit stukje met haar gemaakte pagina;
A woman saoked in the word of God, will always bear fuit. Even in difficult seasons. 
Her leaves don't wither. even when exposed to extreme heat, because her roots are soaked in what she knows about God. 
*His goodness
*His faithfullness
* His promises
Jesus the living Water!

Hoe prachtig! Ik zag het helemaal voor me. een boom met zijn wortels diep in het levende water. Volgezogen en vol blad, staat hij daar! Oersterk, niks kan hem wat doen! Hij kan alles aan!!!
Dus; Stay soaked in the Word of God and all wil prosper!!!

Deze pagina heb ik gemaakt met aquarelverf en ook nu is de pagina weer 2x voorbehandeld.

Wat is dit geweldig fijn om zo bezig te zijn! Hier ontspan ik en krijg ik energie van! 
Ik kan je echt aanraden om dit ook te gaan doen!
Er staan linken in de tekst (de gekleurde woorden) naar de sites waar ik het over heb.
Zijn er onder jullie al, die dit doen? Ik zou het graag zien!

4 opmerkingen:

  1. Ga ik zeker doen! Lees momenteel veel te weinig in Gods Woord! Gods Zegen toegewenst! Groetjes Olga Veenstra.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je reactie!
      Hele fijne tijden gewenst!

      Verwijderen
    2. Dankjewel voor je reactie!
      Hele fijne tijden gewenst!

      Verwijderen
    3. Dankjewel voor je reactie!
      Hele fijne tijden gewenst!

      Verwijderen