dinsdag 23 februari 2010

Groei en Bloei!

Eindelijk was het zover!!!

18 Februari was de onthulling van het mega-schilderij;
"Groei en Bloei"

Samen met een schildervriendin van mij, zijn we na de kerstvakantie beziggeweest op de school van mijn zoon met het schilderij van 6 doeken ( van 1m x 1m per stuk) groot.
Ze hadden het project Identiteit. Je mag er zijn!!!
En ieder groeit en bloeit op zijn eigen manier.
Erg mooi om zo neer te zetten.
Alle kinderen van de school hebben hun eigen bloem erop geschilderd.

Allereerst hebben 4 kinderen onder begeleiding van ons de achtergrond gemaakt. Dat bleek nog een hele klus!
Alle kinderen hebben zelf een bloem ontworpen en al gekleurd, zo als ze hem graag wilden schilderen. Lisette en ik hebben vervolgens elke bloem met grondverf nagemaakt op het doek. De kinderen hebben in kleine groepjes, daarna met hun tekeningen erbij de bloem ingeschilderd.
Wat waren ze allemaal enthousiast! Geweldig!!!
Voor de figuren is uit elke combinatiegroep een kind geloot om deze in te schilderen.
Deze stellen de ontwikkeling van ieder kind voor.

Het was een hele klus, maar het resultaat mag er zijn!
Eén grote, fleurige bloemenzee. Met een prachtige vlinder, die klaar is om uit te vliegen.

En dan..., de onthulling!
Het was één groot feest! Met liedjes en dansjes en toespraakjes, waarbij een pps werd getoond, van hoe alles gegaan is.


Er hing een lap voor elke combinatiegroep, die ze eraf mochten halen.


Er werden ballonnen met confetti erin geknald!




De klaproos is door Willem geschilderd!


Hier staan Willem en ik dan, megatrots te zijn!


Deze prachtige bos bloemen kreeg ik als bedankje.

1 opmerking: