zondag 16 mei 2010

Afrikaanse Bloemen!!!

Eindelijk ben ik dan begonnen met mijn Afrikaanse Bloemen!
Ik had het patroon al een poosje uitgedraaid liggen, maar er was zoveel wat ik wilde doen. En eindelijk heb ik me eraan gewaagd. Geweldig, wat een leuk patroon!
Ik heb ze voor het eerst gezien bij, Karin aan de Haak, zij heeft ook het patroon van Elizabeth Cat vertaald.
Dankjewel daarvoor Karin!!!
Karin heeft er dit prachtige kussen van gemaakt!
Dat inspireerde mij om ook kussens te gaan maken.
Ik ben begonnen met deze bloem,



Dit vond ik hele prachtige kleuren, maar eigenlijk toch wel wat braaf.
Ik wilde namelijk graag meer kleur (maar wel rust) in huis. Als basiskleuren heb ik groen, wittinten, zwart en mat eiken. De combinatie, paars, groen, wit en oranje leek me ook wel heel erg leuk.
Ik denk, dat deze bloemenkussens op onze zwarte bank en stoelen de boel behoorlijk zullen opfleuren!!!



Het wordt nog een heel karwei, want er zullen nog heel wat bloemen moeten volgen, maar ze zijn ontzettend leuk om te maken!!!
Ik ben heel benieuwd hoe het er uiteindelijk uit zal zien.

4 opmerkingen:

  1. Ooohhh wat leuk, je hebt de smaak ook helemaal te pakken.
    Wat komen de bloemen mooi tot leven als je het laatste randje er aan hebt gemaakt he?
    Ik heb de bloemen eerst gehaakt zoals jij het nu doet en heb ze toen met halve vasten aan de goede kant aan elkaar gehaakt. Bij mij levert dat een opstaand randje op
    Je kan ze ook meteen aan elkaar haken. Ken je die methode? Zo ja, dan bemoei ik me waarschijnlijk te veel. ..hahahaa...sorry dan.
    Zo nee, kijk hier voor een uitleg met foto's:

    http://www.flickr.com/photos/23796207@N00/sets/72157600613386583/

    Trouwens, jouw leuke werk zou ook niet misstaan op Flickr. Daar is ook zoveel te zien aan mooi haakwerk en andere huisvlijt. Fantastisch. Echt heel inspirerend.

    Hoe dan ook, heel veel succes met je Afrikaanse Bloemen.

    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk werkje he, die bloemen! Ik heb er ondertussen ook al weer een stel klaar.
    Ben benieuwd hoe het eruit komt te zien. Je durft wel met je kleurgebruik. Leuk zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Tamara!
    Dank je voor je uitgebreide reactie.
    Ik heb net even op je Flickrsite gekeken. Oooohhhh wat maak jij mooie dingen. Echt fantastisch!
    Jij verdient daar (en hier op je blog) veel kijkers/lezers!
    ~X~ Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooi zijn ze hè! Ik heb er hier nu een stel af en gebruik ze als onderzetters. In de kleuren zwart, wit grijs en paars.

    BeantwoordenVerwijderen