zondag 16 mei 2010

Sleutelhangers met Bloemen en Linten.

Vrijdag 7 mei ben ik met mijn vriendin, Carla, mijn schoonmoeder en haar vriendin naar de Holy Stitch in Leeuwarden geweest. Wat was het reuzegezellig!
We hebben weer allerlei knappe kunsten bewonderd en ervan genoten!!!
Natuurlijk ook bij Tess van Koekeridoo langsgeweest, want daar kwamen Carla en ik toch echt het meest voor!
Ik heb weer heerlijk allerlei mooie oogjes en prachtige kleuren katoen ingeslagen.
Daarna zijn we Leeuwarden ingeweest, waar een megagrote hobbyzaak, 'De Duif', zit.
En een naaiwinkel met heel veel soorten wol, acryl en katoen. De tassen raakten behoorlijk vol!!!
We hebben hier heel gezellig wat gedronken, het Grutterswinkeltje. Even terug in de tijd met warme chocomel(we waren door en door verkleumd) en een echte friese oranjekoek. Heel knus zitten was het daar!
Daarna verder, de markt op, dat was echt super!!!
Ik heb nog nooit zo'n grote lintenkraam gezien, Het was dat ik al zo ingeslagen had, anders...
Het was een supergeslaagde dag met heel veel lol en de meest prachtige en inspirerende dingen gezien!

Dit zijn mijn prachtige linten,



En natuurlijk kon ik niet wachten om er sleutelhangers van te maken,



Er zullen nog velen volgen!!!

7 opmerkingen:

  1. Och wat een leuke lintjes en sleutelhangers.
    Je wordt altijd zo hebberig he als je dat leuke spul allemaal ziet. (ikke wel tenminste)

    Groetjes van Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Tamara,

    Ik was ook op de Holy Stitch, leuk was het he? Ik heb ook flink ingeslagen, onder andere het sleutelhangerpatroon (met de paddenstoel) van Tess.

    Ik wilde je nog wat vragen. Hoe bevestig jij de lintjes en de bloemetjes aan de sleutelhanger? En doe je ook nog iets speciaals met de lintjes om te voorkomen dat ze gaan rafelen?

    Groetjes,
    Renske Aalders

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Ranske,

    Het was zeker erg leuk!
    Dat is ook een leuk patroontje!

    Ik doe 1 lint oor de sleutelhanger, zodat het dubbel zit. De andere linten bevestig ik aan een bloem en dan naai ik de ene bloem aan de andere.
    Het roodkapjeslint heb ik wel een klein stukje dubbelgenaaid. De volgende keer misschien even onder de machine door. Dat is gewoven en valt uit elkaar, als je dat gaat knippen. De andere lintjes heb ik zo gelaten.

    Groetjes Tamara.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Tamara,

    Bedankt voor je reactie!

    En nog een heel fijn Pinksterweekend gewenst!

    Groetjes,
    Renske

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat leuk!!!
    kunnen er ook dingen op de site komen om dingen te doen met wol???

    groetjes greet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo greet,

    Dankjewel!
    In principe kan je alles ook doen met wol.
    De uitstraling zal wat anders zijn. De maat kan verschillen, als je met een andere naald bezig bent. maar het maakt eigenlijk niet uit wat voor garen je gebruikt.

    Groetjes Tamara.

    BeantwoordenVerwijderen